söndag 28 juni 2015

Också söndag....!

Alltså vilken ljuvlig helg! Så mycket mys och lugn och ro, precis vad vi behövt allihop. Lunch i växthuset, barnen har invigt poolen och jag har tagit en rejäl PW med Jenny!
Kesoplättar med ost, rökt kyckling, tomat och senap till lunch. Så himla gott! 
Barnen inledde badsäsongen i inte så varmt väder, men de var lyckliga. Helt imponerad över hur duktiga de är: bästa vänner och inget tjafs alls (just nu!)De hjälps åt och delar med sig, så härligt. Ingen har frågat efter att få spela ens, något som annars står högt i kurs. Funderar över hur stora de börjar bli, hur mycket de klarar själv. I fredags var vi först hos Kerstin och fikade sen storhandlade vi på maxi på Råå. Ellen behövde gå på toa och Viggo erbjöd sig att följa med. De fixar själv och går sen in i affären och letar upp mig. De går iväg och fixar själv på Väla och kommer sen tillbaka till oss där vi lunchar...etc. Jag är kanske löjlig som blir lyrisk över en sån grej men det har slagit mig flera ggr på senare tid över hur stora de blivit...
Fiskeänka ikväll och jag har gjort rabarber och jordgubbspaj a la tasty health! Ska bli spännande att testa! Trevlig kväll!❤️

1 kommentar:

Anonym sa...

Älskade syskonbarnbarn!!!