måndag 4 maj 2015

God morgon!

Då var det måndagmorgon igen. En helg med extra ledighet har gått fort och igår avslutades den med en solig dag. Jag låg i solstolen i bara underkläder, lyx! På förmiddagen drog jag till gymmet för ett benpass. Efteråt blev det grillunch i solen. 
Jag åt grillade grönsaker, sallad, tonfisk, ägg och oliver. I paketet m grillade grönsaker fanns paprika, svamp och fetaost. Kan varit nåt av det godaste jag ätit på länge. Vädret blev bättre redan i lördagskväll. Vi skulle på kalas hos kusinerna men Ellen har varit konstig i magen ett par dagar så hon och jag stannade hemma. Tror egentligen bara att det är en förkylning som satt sig på magen..men vi vågade inte chansa.
Så kass var hon inte, hon klämde i sig mer än en halv gigantisk kebabrulle. Jag tog en kycklingsallad.
Det blev så fint väder så vi åt middag i växthuset!
Så igår, hade lite att fixa till jobb så jag gjorde det och låg i solen samtidigt. Jag har inte varit så förtjust i den smaksatta kvargen (utan socker men med sötningsmedel, så den är ju inte supernaturlig) men har upptäckt att den kan passa perfekt som mellanmål!
Idag står regnet som spön i backen och himlen är alldeles mörk. Riktig kontrast från igår. Vaknade nästan en timme innan klockan ringde och kunde inte somna om. Så irriterande! Men, men, lika bra att gå upp, tända fyr i kaminen och tända lite ljus! 
Måste tipsa om denna gröt! Jättegod! 
Har (ännu) en intensiv vecka framför mig på jobb. Hela maj är galen! Ska verkligen andas ut när denna intensiva månad är slut!
Tidig morgon innebär egentid. Kaffe och tidning som jag inte hunnit läsa. Ett ganska ok sätt att ladda upp inför en galen vecka. Och månad! 
Ha en fin måndag!

Inga kommentarer: