söndag 12 april 2015

Söndag, uppladdning och väderkontraster!


Igår; strålande sol och 17 grader. Avslutade dagen med grillning, helt perfekt! På dagen körde jag veckans jobbigaste benpass. Fyyy vad det känns nu! 

Idag, regn, blåsigt och kallt. Hallå, vad hände? Jag gillade gårdagens väder bättre. 

Efter Ellens simskola gjorde jag havrepannkakor a la Olga Ronnberg:

1 ägg
2.5 dl mjölk av valfri sort
2 dl havremjöl (havregryn som körs t mjöl med mixer alternativt köpt. Jag gjorde eget, mitt var slut)
0,5 tsk salt

Jag smaksatte med lite riven kokos med, kan tänka mig att man kan ta lite vad som om man vill ha smak!
Blanda allt och stek till 4 pannkakor. Ganska mäktiga, jag åt 2! 

Sen blev det besök hos kusinen, nåt som inte hunnits med innan.
Ellen och lilla Viking. ❤️

Innan middag tog jag en PW m intervaller i skogen. Efter en liten stund började det ösregna, lagom kul. Så fint med alla vitsippor nu. Igår plockade jag och barnen en bukett när vi gick en runda!
Enda fördelen med regn och rusk; mysigt att tända ljus. Nu laddar jag för en intensiv vecka med mycket jobb och långa dagar. Gissar att det snart är fredag igen. Jag är inte bäst på att blogga mitt i veckorna, jag glömmer bort det då. Tänkte avsluta denna kväll under en filt i soffan med ostkaka m massa bär, tända ljus och tv. Trevlig söndagskväll!

Inga kommentarer: