onsdag 13 augusti 2014

Kom an hösten!

Sista semesterdagen närmar sig sitt slut, har haft fem fantastiska veckor, varav fyra dessutom bjudit på fantastiskt väder. Vi åkte en sväng till Linnéaträdgården där vi hade vår bröllopsmiddag ifjol. Idag blev det lunch och kaffe där. Barnen åt kladdkaka efter maten, jag nöjde mig med kaffe. Har ätit mer bröd och sötsaker sista semesterveckan och behöver återgå till min vanliga kost. Jag har inte vräkt i mig av något men jag känner mig uppsvälld ändå. 
God räksallad på Linnéa!
Enorm bit kladdkaka till efterrätt!
Det är så mysigt i både café, trädgård och butik. Birgitta som jobbar där kände igen oss sedan bröllopet. Alltid kul med folk som lägger sånt på minnet!
När vi kom hem från Öland hade Jenny planterat en vacker klematis som ska få klättra i vindruvsträdet som är hyfsat dött. Får väl se om det återhämtar sig. 
Projekt fixa rabatter tar sig också. Det blir riktigt fint och ska bli så skönt att slippa rensa ogräs!

Ser verkligen fram emot att börja jobba! Det ska bli kul att träffa alla kollegor och barn men den här veckan startar med två upptaktsdagar, föreläsningar imorgon och planering på fredag. 

Har varit på gymmet också, i måndags blev det ben (måste bli bättre på uppvärmning och stretch, kan knappt gå nu.) Idag var jag helt ensam på gymmet och körde bröst och biceps! Skönt att vara igång. Fast igång har jag egentligen varit hela semestern. Tränat eller powerwalkat i snitt tre gånger i veckan. Det är jag nöjd med men jag gillar ändå när hösten kickar igång med rutiner. 

Växthuset har vi nyttjat ganska flitigt under semestern, speciellt de dagar det varit molnigt eller svalare och särskilt när vi käkat frukost. Tycker så mycket om denna plats! 

Igår röjde vi rejält i ett hem som varit rejält eftersatt inomhus eftersom ingen orkat göra mer än punktinsatser inne i det fantastiska väder vi haft. Känns bra att ha dammat och fixat ordentligt så: Bring it on hösten, jag är väldigt redo efter denna fantastiska sommar! 

Inga kommentarer: