torsdag 3 juli 2014

Kicka igång en torsdag!

Så sitter jag här en gråmulen, tidig torsdagsmorgon. Tur det finns ljus att tända, känns genast lite mysigare då. Sitter här med min ägg-knäcke och mitt kaffe. Jag har tre frukostar som jag varierar mellan: gröt och ägg, omelett och ägg på knäckebröd. Allt med ägg håller mig mätt! Någon gång ibland på helgen avviker jag och gör scones eller något annat bröd. 
Fredag imorgon och vackert väder har utlovats..vi får väl se hur det blir med den saken. En sak som är säkert är att det är Ellens sista dag på förskolan. Nu har jag snart bara skolbarn....vad hände liksom? Känns lite som en era som går i graven. Jag funderar på hur ofta man faktiskt ojar sig över att tiden springer ifrån en...

På lördag är det dop och marknad, lördagen därpå den årliga traktor-pullingen som delar av familjen har gjort son tradition, en annan får väl bara glatt följa med. Nästföljande helg bär det av till vänners stuga i Småland. Sen har vi en ynka helg innan vi åker till Öland. Fast jag har ju snart semester, det är ju något att glädjas åt! Ha eb fin torsdag!

Inga kommentarer: