lördag 13 oktober 2012

Mmmmmmm




Fick ett ryck och överraskade Robban med trerätters igårkväll. Sååå gott! Förrätten är en form av minismörgåstårta. Såå god. Man rullade den i ostbågar vilket kan låta lite suspekt. Men den smakade inte ostbågar alls, däremot blev det krispig yta. jag gjorde förrätten i torsdagskvälll eftersom de ska stå och gotta till sig. Igår var vi så hungriga så jag glömde fotografera när garneringen kom på...;-)

Huvudrätten är hitte-på! Lövbiffrullader. Fyllde lövbiff med philadelphiaost med smak av vitlök och örter. brynde och hällde på creme fraiche med kantarell och cognagsmak, grädde och lite hackad chili. Sen fick det puttra i en liten timme. Så gott. vanliga hasselbackspotatisar till!

Desserten hämtades från halv åtta hos mig, limemarinerade jordgubbar. Väldigt gott! Citronmelissen som skulle vara på toppen glömde jag köpa så vi fick klara oss utan.

Efter denna matorgie somnade vi gott mitt i utröstningen av X-factor....-/

Inga kommentarer: