torsdag 23 augusti 2012

Vardagen


Så var vardagen tillbaka. Tre dagar hann jag jobba innan det blev dags att vabba. :-/ Igår ringde de från Ellens förskola-hon hade diarré. Hon är dock väldigt pigg och äter som vanligt nu, igår hade hon ont i magen. Men 48 timmar är 48 timmar. Så idag får vi mysa lite extra tillsammans, jag, Ellen och Viggo. Gäller att se det positivt även om det inte känns så skoj att vara hemma när man precis haft semester.

Otur hade jag också igår. En annan bil rullade på min ute på parkeringen, han hade glömt dra åt handbromsen och inte lagt den i växel när han gick ifrån bilen...Jag fick en snygg bubbla i bilen och en skrapad list..:-( Ingen fara så men mer jobb eftersom bilen behöver fixas.

Idag (än så länge) så har vi någorlunda blå himmel. Har vi tur får vi vackert väder den här torsdagen. Det bästa med vardagen är väl att man får helgen tillbaka på något vis och barnen ser fram emot fredagsmys. Var på en föreläsning med jobb i måndags med en glad norrman vid namn Atle. Han pratade om vikten av beröm, om att skapa "vikänsla" på jobbet men även i relationer. Stundtals var det som att vara på standup för han var riktigt rolig. Dock hade han en poäng-ta det där glaset vin och tacos på en tisdag och ta vara på den dagen med och lev inte bara för fredagen...! Jag vet att jag har sagt det förr men man borde bli bättre på att leva i nuet. Jag tycker dock att jag har blivit bättre på det men alltig kan bli bättre! Ha en fin dag!

Inga kommentarer: