torsdag 28 juni 2012

Förändring...


Visst har jag märkt att jag blivit mindre men nu inser jag att skillnaden är ganska stor på bara 3 månader..Det var ungefär då jag började styrketräna på allvar. Och det har hjälpt. Hållningen är avsevärt bättre, magen är väldigt mycket plattare, armarna börjar få form och rumpan har minsann åkt upp! ;-) Jag har samma kläder på mig på bilderna. De som känner mig VET att jag inte tar kort på mig själv eller ens gillar att vara med på kort men idag är jag faktiskt stolt! Och jag går inte på någon diet alls och jag bor inte på gymmet. Tränar ca en timme åt gången 4-5 ggr i veckan, varav styrka 3. Kan tyckas mycket kanske men jämfört med vad? Det jag möjligen väljer bort är TV...Äter allt, dock sparsamt med socker, godis har jag ätit sammanlagt 3-4 ggr.  Ost & kex unnar jag mig nästan varje helg, vin likaså. Snabba kolhydrater har jag dragit in på och vissa saker har jag bytt till nyttigare alternativ. Använder nästan aldrig vetemjöl längre exempelvis, kör med dinkel! Man kan väl säga att jag tänker mer på vad jag äter. Resultat förutom det synliga..? Har knappt något sötsug kvar alls längre och det är så skönt! Allt handlar egentligen om att bestämma sig, ha viljan, göra det till en vana och inte ge upp. Mår så mycket bättre nu och min onda rygg med ett bäcken som hoppade ur led har jag inte känt av sedan jag kom igång!

5 kommentarer:

Henriettæ sa...

Grattis!!! Så himla kul!!

Anonym sa...

Vilket resultat, men du har ju också varit flitig.
Bra kämpat och attdu hittat en livsstil som håller utandieter osv.
Kram mormor

Tessa sa...

Snygging där!!! Bra jobbat vännen! Kramis

Anonym sa...

Du är så fin.... Kram Ditte

Jonna sa...

VA duktig du ahr varit Anna. Bra att du ger mig lite inspiration när en annan mer går på andra hållet! Nu tar vi nya tag. eller jsg iaf! Kramen