tisdag 6 december 2011

Kära Tomten...


När julen kommer önskar jag en docka som kan gå, ett tåg som tuffar runtomkring ett kort med nallar på..Hej Tomten, hej Tomten du kommer väl till mig? Hej Tomten, hej Tomten då ska jag tacka dig....

Imorse skrev barnen önskelistor till Jultomten som vi la på lådan när vi åkte till förskolan. Viggo önskar sig en ny lyftkran, en hund, en katt (riktiga djur), och Ellen vill ha lego, en lila Kitty, en rosa Kitty och lila och rosa kläder med Kitty. Behöver jag säga att hon är såld på Hello Kitty? Jag är inte överdrivet förtjust i den här vita onaturliga katten men det är ju Ellen. Så jag föll för hennes förkärlek för denna figur och hon har således en Hello-Kitty adventskalender med nya figurer varje dag...Hur som helst utlovas ett "svar" från Tomten..vi får väl se om något sådant kommer..

2 kommentarer:

anna sa...

hej :D!

haha detta är kanske en konstig fråga men vet du vad sången heter som du skrev om först i detta inlägg? vore jätte tacksam för svar :)!

Unknown sa...

Hej!

Fin blogg du har! Sitter o tänker på julsånger.. och sökte på google, du kom då upp med en rad från den sång jag letar efter men inte kommer på melodin till.. Vet du vad den heter?