fredag 8 juli 2011

Pretty in Pink!



Jag vågar nog påstå att Viggos absoluta favoritfärg är rosa. För ett tag sedan önskade han sig rosa byxor. Nu har jag hittat. Utan blommor eller Hello Kitty på. På Hms tjejavdelning. Ljusrosa chinos. Supersnygga! Igår hittade jag billiga tröjor på samma ställe. Kunde inte motstå denna till Viggo! (Ni kan ju bortse från hans min..:-))Tycker han klär så himla bra i rosa. Inne i affären fanns en mamma med två pojkar på kanske 4 och 6. De skulle få välja vars ett linne eller t-shirt. Den yngste pojken föll för samma tröja jag köpte till Viggo. Tror ni hann fick den? Nej, för man har inte rosa på pojkar diskuterade hon med sin väninna. What!!?? Han fick gärna välja ett linne med samma kakmonster som inte var rosa. Men han släppte inte den rosa. Det slutade med att mamman sa att de ju faktiskt hade så mycket kläder redan och att de fick lägga tillbaka tröjorna och så skulle de få en leksak istället. Suck! Visst, alla får göra som de vill men är det konstigt att barn hävdar att det finns pojk- och flickfärger samt att pojkar i rosa blir retade fortfarande? Hallå skärpning tack!

1 kommentar:

starzippergirl sa...

Wilmer är oxå glad för rosa kläder. inget fel i att ha rosa på killar.