torsdag 9 juni 2011

Ska det aldrig lugna ner sig?

Är slut i huvudet...igen! Jag jobbar redan heltid men tack vare ett bra schema samt att Robban kan lägga sina arbetstider ganska fritt så är barnens vistelsetider helt ok. Men det märks ju att vi är tre småbarnsföräldrar som jobbar på min avdelning. Ofta någon som är hemma och jag börjar få mycket komptimmar. Mina tidiga dagar börjar krympa..:-( Idag var en kollega på semester och den andra hemma med sjukt barn. I morse ringde dessutom vikarien och sa att hennes barn var sjuka. Suck! Det löste sig så småningom men det är ju så tröttsamt när det handlar om att få dagen att lösa sig i alla ändar! Inte konstigt att man börjar känna sig sliten och längta efter semester. Alla extratimmar på jobb går ju ut över barnen. Jag vet att de trivs på sin förskola men JAG saknar dem ju! Imorgon är det fredag och jag slutar 13 och vägrar jobba över en enda minut. Har lovat barnen muffinsbak imorgonem. Trevlig helg på er! Nu blir det soffkoma resten av kvällen!

Inga kommentarer: