tisdag 15 mars 2011

Ont det gör ont....

Igår tränade jag box för första gången i mitt liv. Idag kan jag knappt röra mig. Jag hade träningsvärk redan när jag gick från passet och det kan jag lova er...att det har aldrig hänt innan. Fick smörja in mig med ormsalva efter en varm dusch. Mina lår värker efter alla sparkar. Måste dock säga att det var gott att få vara riktigt slut efter en timme och en kvart! Detta kommer jag att fortsätta med, skitkul! Zumban är också skoj, fast på ett helt annat sätt. Mina extracentimeter kring midjan ska jag försöka bli av med för gott nu. Är glad att det öppnat gym med både styrketräning och pass ca 3 minuters gångväg från mig. Lite lättare då. Jag har ju tränat en hel del innan men sedan vi flyttade till hålan vi nu bor i (som jag trivs i men det finns inget större träningsutbud...)har det blivit sporadiskt. Det har varit för meckigt att ta sig till och från alla lokaler. Nu finns det liksom inga ursäkter. Jag äter som vanligt men drar in på kolhydrater till vardags. Drar in, utesluter inte. Min erfarenhet av att ta bort saker helt är att man bara äter mer av det när man börjar igen...

Inga kommentarer: