onsdag 9 februari 2011

Sjukast vinner???

Jag börjar undra om det pågår en tävling bakom ryggen på mig...Flest vabdagar vinner? Någon som känner igen fenomenet? Tror inte att jag tidigare upplevt en period så intensiv med sjukdomar som denna. Jag brukar inte vara sjuk och barnen är snart varannandags-sjuka trots att man tycker att man håller dem hemma extra för att de ska hinna bli friska. Det är feber, frisk några dagar sen feber igen. Likadant med barnen på jobb. Någon sa att de upplevt att de blivit mer sjuka efter att de tog svininfluensavaccinet ifjol..Kan det ha med det att göra eller är bacillerna värre i år bara? Nu är Ellen i allfall febrig igen och min snälla moster kommer och passar henne resten av veckan. Till Ellens förtjusning ska jag tillägga, hon är mer än lite förtjust i "sin Kerstin". Nu hoppas jag i allafall att vi ska få vara lite piggare. Jag har som ni ser inte ens orkat blogga eftersom jag också varit sjuk. Jag hoppas vi får ett slut på det nu!

1 kommentar:

mammadagar sa...

Usch ja, det är så trist och jobbigt när det blir sådär. Det känns aldrig som det ska ta slut. Hoppas ni kryar på er ordentligt snart!!