fredag 26 november 2010

Adventstid...

Vart tar tiden vägen eegentligen? Fredag idag och första advent på söndag. Jag är hemma och vabbar idag. Viggo har ont i ett öra och lite småfebrig, ur form. han har legat i soffan heeela dagen och inte orkat göra någonting. Jag och Ellen hann dock städa och göra lite adventsfint. Detta skulle vi gjort ikväll men nu har vi det mesta klart tills pappan i familjen kommer hem. Bara lite kopplande han får fixa...:-) Om Viggo piggnar till ska vi till ett par kompisar och baka lussekatter och käka pizza imorgon. På söndag blir det kalas hos svärmor som fyllt år.

Nu kan jag äntligen berätta: Jag har fått nytt jobb!! Den 10 januari börjar jag i ett helt nytt arbetslag i en helt annan kommun. Vi är fyra personer som inte setts innan ska ska "ta över" e
n avdelning efter fyra personer som ska starta eget. Det ska bli himla roligt. En komisk grej i sammanhanget är att Linda som är lärarkandidat hos oss nu och som går sista terminen på förskollärarutbildningen också har fått jobb där. Jag har inte många arbetsdagar kvar på mitt nuvarande jobb, jag slutar den 22 december sen ska jag ha semester. Ska bli härligt! Ser fram emot allt detta och julen massor. Just nu är jag på GOTT humör! :-)

Inga kommentarer: