måndag 1 mars 2010

Sommarlängtan...

I söndags var det verkligen vår i luften..plusgrader och sol. Nu ikväll snöar det dessvärre igen men det känns ändå som att det kanske kan bli vår i år trots allt! Börjar drömma mig bort till vår och så småningom sommar...Det blir semester inom Sveriges gränser en sisådär 4 timmars bilfärd härifrån (i alla fall om man får tro vår GPS..och den brukar stämma). Mot Öland bär det av en vecka i sommar. Har i princip inte varit där alls om man inte kan räkna ett besök i en godisaffär precis på andra sidan bron! :-) Jag ser verkligen fram emot att bara få umgås med min familj och komma iväg och få miljöombyte tillsammans. Vardagslivet hemma är ganska intensivt och att vara ledig hemma är skönt i sig men en hel det måsten försvinner när man åker iväg. Har planerat en del saker, ska bland annat träffa kompisar som bor utanför Kalmar som vi inte sett på 5 år. Linda, min underbara vän som jag lärde känna för sådär en 8 år sedan via nätet & hennes familj! Ska bli skoj. Vi har kompisar härifrån som också ska till samma del av Öland samtidigt som oss så de träffar vi antagligen någon dag med. Mest av allt ser jag dock fram emot att få rå om varandra själva i familjen och ta dagen som den kommer.

(Jo jag försöker fortfarande att inte längta ihjäl mig efter saker och ta vara på nuet och vardagen men ibland är det lite svårt att låta bli...!)

1 kommentar:

jonna sa...

Men visst kan man leva i nuet samtidigt som man ser framåt?! ;)