måndag 15 mars 2010

Sjukligt trött på sjukor







En olycka kommer sällan ensam. Både jag och Robban åkte också på magsjuka. Visserligen modell light tack och lov men iaf. Jag är mer än trött på alla former av sjukor som har förföljt oss denna vår. Jag trodde bacillerna skulle frysa bort i det här vädret. Istället verkar det som om de aldrig ger sig, de envetna basseluskerna! Suck! Tyvärr fick vi ställa in vår schlagerkväll. Eller ställa in och ställa in- gästerna fick stanna hemma och vi hade myspys hemma! Tacos till middag (jo vi var så pass friska att magarna fixade det!), och sen mys i soffan med Viggo som frågade från ungefär en timme innan melodifestivalen började tills det äntligen var dags.."När kommer Manboy?" Och den kom ju, till sist iaf! Godis, mys, utspillt rödvin och schlager En mysig kväll!

I söndags bakade jag och barnen kladdkakemuffins som vi bjöd fikagästerna på. Äntligen blev det läge att använda mina snygga formar! :-) Barnen ska få en ny kusin om ett par månader och de blivande föräldrarna var här och hämtade lite smått & gott. En stund ute i det härliga vädret blev det också!

Inga kommentarer: