tisdag 22 september 2009

Sjukstuga

Man ska väl vara tacksam att vi iallafall hann med Viggos födelsedag i lugn och ro innan sjukdomarna bröt ut! Ellen somnade som vanligt innan 19 igår men vaknade vid 22 med närmare 40 graders feber. Jag stannade hemma med båda barnen idag och i em ar det Viggos tur. Hög feber och inte intresserad av något annat än att ligga i soffan.. Han somnade i soffan nu ikväll efter att ha fått muta honom (illa jag vet) för att få i honom febernedsättande för natten. Det är väl det jobbigaste med att dom blir större. På något vis är det "jobbigare" när Viggo protesterar och blir ledsen eftersom han uttrycker så väl vad det är som är fel. Det låter säkert helt sjukt men så känns det. Imorgon ska Robban vara hemma med barnen sen får vi se. Jag "kan" egentligen inte vara hemma på två veckor nu. Jag har själv inskolning på mitt jobb så det passar inte alls. Nu är dock barnet jag skolar in också sjukt därav denna lösning idag. Nu ska jag studsa i säng i tid. Nätterna med två febriga barn brukar kunna betyda betydligt mindre sömn..

1 kommentar:

Sara sa...

Åh nej! Jobbigt! Krya på de små!!