onsdag 19 augusti 2009

Kärt återseende


Igår tog jag och packade in både mig och Ellen i bilen och styrde kosan mot Blekinge och Sölvesborg. Jag och Josefine lärde känna varandra när vi pluggade till förskollärare i Kristianstad för en hisklig massa år sedan. Vi blev snabbt väldigt bra vänner och än idag räknar jag henne som en av mina närmaste vänner fast det numera tenderar att gå långt mellan träffarna. Efter studietiden hade vi en period då vi båda var singlar och då kom hon hit ganska ofta och vi dansade loss på Sundspärlan! Numera har hon en pojke som är två dagar yngre än Ellen och det var 2 år sedan vi sågs sist så nu var det dags kände vi! Det var verkligen roligt att träffas även om man bytt fokus från studier och party till mer familjeliv..;-) Jag var slarvig med att fotografera men ett kort på Josefine och en nyvaken Ellen blev det iaf!

1 kommentar:

Sara sa...

Men två år är ju inte så lång tid. :-) Kul ändå att ses igen! Har väl sagt att jag ska försöka träffa en gammal studiekompis också nu, men det är 5 år sen vi sågs och det börjar kännas som riktigt länge nu. Hon har inte träffat nåt av mina barn tex. Men vi har ju ändå känt varann i vuxen ålder så det är ju en annan typ av vänskap än den med den andra barndomsvännen som jag träffade här nyligen (som jag inte sett på 19 år!). Hjälp vad man känner sig gammal när man tänker vad många år det gått! :-D