söndag 7 juni 2009

Valdag

Jaha så var det den 7 juni och dags att rösta...För det gör ni väl? Upp och hoppa från soffan och masa dig iväg till vallokalen och gör din röst hörd!

Veckan har gått fort. Ellens feber blev magsjuka så något 1årskalas har vi tyvärr inte haft. Vi tänkte ha det nästa lördag istället vilket ju går lika bra. Sveriges nationaldag spenderades istället på två ställen i den här familjen. Jag och Viggo körde till Klippan och mormor där vi fikade, var i affären och Viggo sov i vagnen. Ärendet var egentligen att hämta en leksaksbil som vi blev av med under tiden vi bodde där. Fram tills nu har den varit spårlöst försvunnen. Det var mysigt att komma till mormor en stund. Det tyckte Viggo med som inte ville följa med hem. Pappan i familjen var hemma med en trött Ellen. Hon sov och sov och sov. Och han var ute och fixade i trädgården. Innergården är så fin nu. Alla plattorna är tvättade med högtryckstvätt och jag har satt en massa blommor lite här och var. Mkt tjusigt. Jag tycker om hela vår trädgård och hela vårt hus. Det börjar verkligen bli fint. En dag när andan faller på ska jag fota lite och lägga ut bilder i bloggen från hemmet..

Idag blir det till att köra och handla lite för mig om en stund. Tänkte ta en långpromenad ikväll när barnen somnat med. Och rösta förstås!

Inga kommentarer: