söndag 5 oktober 2008

Ingen utevana...;-)

Nej, det är nog den dystra sanningen! ;-) Gud vad sliten jag är idag efter gårdagens partaj! Kom hem halv fyra, trött men glad. Det var kul att komma ut och dansa en sväng i goda vänners sällskap! Men jag vet ju varför det inte blir så ofta längre. man orkar helt enkelt inte längre. Morgondagen finns runt knuten och man har inte bara sig själv att tänka på längre. Vad som känns underbart är att jag alltid längtar hem till Robban & kidsen när jag dansat någon timme. Jag är nöjd. Jag vill hem till dom som betyder något för mig. Ett gott tecken på att man är på rätt plats i livet tycker jag. Men att svänga sina lurviga då och då eller hitta på något annat som gör att jag känner mig som något annat än en mamma för en stund gör mig till en bättre sådan. Mamma alltså. I fredags hade jag en dag all by myself. Klippte mig, var på Väla. Har en sambo som aldrig någonsin säger nåt om jag vill iväg själv och hitta på nåt. Skönt. Man hör alltför många i sin omgivning (mammor då främst) som inte kan stava till egentid. Jag undrar varför det är så självklart att killen ska få tid för att sticka iväg och hitta på saker men inte tjejen....I många fall.

Jaja, nu väntar mys med barnen ett par timmar sen blir det pizza och cola när dom somnat. På tal om att sova så sov Ellen 20-05 inatt, åt, somnade om och sov t 8.30. Skönt. Fortsätt gärna så Ellen!

Imorgon blir det nya tag med träningen. Ska gå på kvällen med Jeanette. Har hittills minskat 4 kg, 4 cm i midjan och 2 cm på varje lår! Det går iaf på rätt håll..

Inga kommentarer: