söndag 7 september 2008

Ikeabesök


Ett IKEA-besök i helgen resulterade i bl.a. dessa snygga glas. Vi var verkligen i behov av nya dricksglas och dessa gillade vi. Det blev också lite annat smått och gott och en stol till Viggo som han ska få när han fyller 2 år. Efter lunch i restaurangen och matning av Ellen sov båda barnen gott i vagnen när jag och Robban drack kaffe på Robert's Coffe.

Helgen har annars varit lugn. Igår var vi hemma, var ute och gick i två timmar hela familjen. På kvällen lagade Robban en god middag medan jag mös med barnen i soffan. Viggo fick tidig middag och jag och Robban åt denna rätt och drack ett gott glas rött vin..Här kommer receptet:

Kyckling och Bacongratäng:
Dela en grillad kyckling i bitar och lägg i en smord ugnsform. Stek 2 pkt bacon i bitar och lägg ovanpå. Blanda vispgrädde (5 dl), körvel (mkt, ca 1/4 burk), salt och vitpeppar och häll på köttet. Ställ in i ugnen i 225 grader medan du kokar ris. Dvs 20-25 min. En god sallad är gott till. Mkt enkelt och mkt god rätt. Rekommenderas!

Idag var jag ute och gick en lång runda ihop med en kompis, trevligt. Alltid kul att ha sällskap och någon att prata med. Det känns i benen nu må jag lova!

1 kommentar:

Anonymous sa...

Låter gott. Ska laga det framöver.
Ha en bra vecka.
Kram/ Moster K