onsdag 3 september 2008

Att vara förälder...

...är dagar som denna allt annat än roligt! Viggo är hemma från förskolan med feber och enorm förkylning. Och hans svartsjuka går inte att ta miste på: Han river, slår, nyps, sätter sig på Ellen..Slår mig. Och jag blir VANSINNIG! Sen tjuter han i högan sky när han får sitta och lugna ner sig på en stol. Tänk att en 2åring kan provocera en så...vansinne! Också detta testande, som hör åldern till..och skrattandet rakt upp i ansiktet när man säger åt honom! MORR!

Som bortblåst är den pedagogiska person som igår fick löneförhöjning..fram kommer mamma-monstret som har slut på tålamod. Jag lovar er som ännu inte vet det..att ha egna barn är en helt annan sak än att jobba med andras. Tro mig. Man har känslor som man inte alls brottas med på jobbet.

Fast jag älskar ju mina små monster trots allt! Och nu sover båda så jag samlar nya krafter!

1 kommentar:

Pernilla sa...

Inte för att det hjälper; Men jag vet precis vad du menar... Att ens barn kan reta en så till vansinne!! Hoppas ni kryar på er så vi kan ses på måndag nu!
Kram - och håll ut!