söndag 27 juli 2008

Fest och festival...som förr fast..annorlunda!

...fast i omvänd ordning! En snabb runda på Helsingborgsfestivalen med glassköp, en snabb runda bland massor av folk och lek i stadsparken för Viggo! Jag rekommenderar att vara där innan kvällen...om man har barnvagn med sig. Jag tror det hade varit lättare att ta sig fram än det var för oss som kom efter 17. Men man fick iaf lite festivalfeeling..även om vi åkte hem vid samma tid som man förr åkte in...hehe!

Fest hos Martin & Therese igår, mycket trevligt. Men jisses med kids det var där! En hel hop! Kändes ju nästan som att vara på jobb, hehe! ;-) Det märktes att det var mkt familjer där..för det var en lugn tillställning. Jag jämför med min egen LILLA fest jag hade. Jag bjöd bara precis allra närmsta kompisarna...men det var...ett annat stuk på den festen..Visserligen hade vi lämnat bort Viggo den kvällen..och det hade alla andra som hade barn oxå gjort. Men det e en annan histora...Gårdagens fest var hur som helst trevlig, skoj och väldigt familjevänlig. Åtminstone tills vi gick. Viggo somnade inte förrän i vagnen på vägen hem innan 00.00 nån gång..men han hade den goda smaken att ge oss lite sovmorgon imorse..Enda till 8.30 fick vi sova...;-) SKÖNT! Det är vid såna här tillfällen man inser att livet förändrats en hel del sen man fick barn. Även om man kan göra i princip samma saker som innan så...gör man det annorlunda. Lite lugnare, lite tidigare, lite..mindre flytande föda...*ler* Och jag är så nöjd med det! Jag skulle aldrig i livet vilja byta bort mina underbara barn och min sambo, vårt lilla hus och vår "lugna" tillvaro mot livet man hade innan...Inre ro..och en mening med livet! DET är en stor skillnad mot den rastlöshet jag brukade känna förr. Nu sitter jag och blir sentimental...Bäst att hoppa i säng bums!

Godnatt!

Inga kommentarer: